Sunday, February 8, 2015

First day of skiing

Lovely weather (the high was just below freezing), great snow, and once we figured it out, some pretty good runs. A little bit icy, so I traded in my skis for stiffer ones for tomorrow. My legs seem to have held up better than Jay's. Thank you Marilyn (my pilates instructor).  That glacier I showed you yesterday -- Sean has already skied it.  Here is a picture of another lift well above timberline (no, we haven't skied that yet). The sun was so bright when I took it, I had no idea what the camera was looking at, but you can see the lift poles reasonably well



A nice part of being retired (besides the senior discount) is that we are content to ski at a more relaxed pace.  I skied from about 10 till 4, with an hour for lunch, and would have gone longer, but the clouds came in and it was hard to see very far.  We would have soldiered on when we were younger, but now we came in for a drink.

The Europeans understand how to enjoy the mountain.  Most of the on-slope restaurants have deck chairs, where you can sit out and just enjoy the sun after lunch.  I hope to try that before the week is over.

It's snowing right now -- new powder tomorrow.

Auf Deutsch:

Schönes Wetter (die höhe Temperatur war circa 0 Grad), superer Schnee, und nach wir es knobelten aus, tollen Skipisten. Die Pisten war ein bisschen vereist, deshalb habe ich meine Skis gegen steifere Skis für morgen ausgetauscht.  Meine Beine haben ziemlich besser als Jays angedauert. Vielen Dank nach Marilyn (meine pilates Lehrerin).  Der Gletscher, der ich euch gestern geschauen habe, hat Sean schon Ski gefahren.  Oben gibt es ein Foto eines anderes Skilifts, ganz über die Baumgrenze (nein, wir haben das nicht jetzt gefahren).  Die Sonne war so leuchtend als ich das Foto gemacht hat, dass ich wusste nicht was der Fotoapparat sah, aber Ihr könnt die Hubmasten(?) gut sehen.

Da wir in Rente sein sind wir zufrieden an einen entspannten Schritt Ski zu fahren. Ich habe von 10 Uhr bis 16 Uhr Ski gefahren außer einer Stunde für Mittagessen. Wir möchten länger fahren, aber die Wolken kamen, und es war schwer weit zu sehen.  Als wir jünger wären, würden wir weitermachen, aber dieses mal haben wir hereingekommen und ein Getränk getrunken.

Die Europäer verstehen wie man den Berg genieß.  Die Meisten die Restaurants an der Piste haben Liegestühle, wo man sitzen kann und nach Mittagessen die Sonne genießen.  Ich hoffe, dass bevor die Woche endet das zu versuchen

Es schneit! Morgen gibt den Pulverschnee.

No comments: